00 800 67 89 10 11

23. června 2022 07:00 - 19:00 | Klatovy

Studenti klatovského gymnázia navštívili Evropský dům Praha

Dne 23. 6. 2022 jsme ve spolupráci s Gymnáziem Jaroslava Vrchlického v Klatovech uspořádali náročnou exkurzi do významného evropského města (Praha) a některých jeho paměťových i jiných institucí a památek.

Studenti primy se v rámci projektu "CK prima" připravovali na jednodenní akci velmi precizně a na několika úrovních: Plánovali itinerář, diskutovali výběr "must see" (zredukovali vlastní přání navštívit 60 míst na zhruba třetinu), zvažovali dopravní spojení po Praze, plánovali jiné varianty trasy pro případ nečekaných událostí (v praxi si pak ověřili správnost tohoto přístupu a především důležitou schopnost improvizace). Zde jsou některé z bodů, které jsme se studenty navštívili aktivně (studenti mohli debatovat, ptát se, řešit úkoly atd.):

Národní archiv a jeho strašidelné depoty, Krypta v Národním památníku hrdinů heydrichiády v pražské Resslově ulici, Mánes, Národní Divadlo (foyer), interiér kavárny Slávie, Novotného lávka, Karlův most (zastavení u některých sousoší), Poslanecká sněmovna (Diskuse s poslanci a ministry - osobní kontakt, pozorování kultury jednání), kostel Pražského Jezulátka, Újezd (zákoutí), Petřín (piknik a bludiště), Kampa a konečně Evropský dům (pohoštění, prezentace Zastoupení Evropské komise v ČR naším kolegou Martinem Pelcem). Právě zde probíhalo setkání s ministrem pro evropské záležitosti doc. PhDr. Mikulášem Bekem, Ph.D., který je ve vládě České republiky zodpovědný za evropské záležitosti a byl zde také bývalý ministr zahraničí pan Tomáš Petříček. 

Energie těchto mladých studentů byla téměř nevyčerpatelná a my doufáme, že jsme přispěli k rozšíření jejich obzorů i v pravém slova smyslu: vidět naši krajinu i města v evropském kontextu nejen historickém, ale i současném a snad i budoucím! Touto i dalšími našimi akcemi pro mladé se snažíme vytěžit výhodu, že vedoucí EUROPE DIRECT KLATOVY je zároveň středoškolská učitelka mj. Základů společenských věd a Občanské výchovy, kde se snaží o to vtáhnout studenty do diskusí především aktivně.